فروشگاه فایل ایرانی

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل ایرانی

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم

چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 796 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب علاقه مندی  به درس فیزیک را دانش آموزان نهادینه سازم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقدمه :

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله دبیر تحقق می یابد . روشهای آموزش ، محتوای دروس موضوعهای علمی ، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله دبیر به دانش آموز منتقل می شود . و از این رو در هر تحول آموزشی دبیر از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است . بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع ، نیازمند وجود دبیرانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند و در یک کلام می توان گفت :

دبیران ، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاو ی ، تفکر ، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . دبیر پژوهشگر دبیری است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید . بنده نیز با مشاهده ی وجود مشکل در کلاس درسی خودم [فیزیک ] در پی حل آن برآمدم . چرا که در کلاس تنها به روش سخنرانی توسط من تدریس می شد . [ البته لازم به ذکر است که خود دانش آموزان تمایل زیادی به این نوع آموزش داشتند « طبق عادت » . ] دانش آموزان در نیم ساعت اول گوش می کردند و سپس خسته می شدند و با توجه به حجم زیادی که کتاب فیزیک دارد این نحوه برای من معظل شده بود . این گزارش درباره ی نحوه ی مقابله با این مشکل است . امید است با ادامه ی این روش ها موجبات پویایی روند آموزشی را فراهم نماییم .

بیان مسئله :

جهان همواره در حال تغییر و تحول است و افکار و اعتقادات و رفتار انسان نیز به تبع آن دچار دگرگونی اند و این تحولات تا حدی است که به جرأت می توان گفت : دانش و فناوری بعد از تولید ، قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسند کهنه می شوند . و قوانین و نظریه های جدیدی مطرح می گردند . اما عجبا ! که نظام آموزش و پرورش ما از این امر مستثنی است و همچون سدی در برابر تحولات ایستاده و هیچ نشان و اثری از تغییر و نوآوری در آن به چشم نمی خورد . اکثر دبیران روشهای کهن تدریس (سخنرانی صرف دبیر ) را که از گذشتگان آموخته اند را دنبال می کنند . نتایج تحقیقات نشان داده اند که روش سخنرانی ، غیر مفید بوده و مانع شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت ها در افراد می شود و آنها را تبدیل به افرادی می نماید که مغز خود را از محفوظات پر نموده اند و هیچکدام از دانش ها را نمی توانند در عمل بکار گیرند . با این همه هیچ تغییر قابل توجهی در روش تدریس دبیران مشاهده نشده است . چند سالی است که جهت تغییر این شیوه قدمهایی برداشته شده است . از جمله برگزاری جشنواره ها و همایش ها و دوره های آموزشی ضمن خدمت ، تحت عنوان الگوهای برتر تدریس و اقدام پژوهی و ... و به دلیل مداوم نبودن برنامه ها و نداشتن ضمانت اجرایی و عدم تفاوت دبیران مبدع و نوآور با دبیران دیگر و عادت دبیران به روش سخنرانی ، دشواریهای بکار گیری روشهای جدید و صدها دلایل دیگر هنوز تغییر قابل توجهی در روشهای تدریس دبیران مشاهده نشده است .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد