فروشگاه فایل ایرانی

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل ایرانی

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود چگونه توانستم مشکلات دانش آموزم سوگل را درکلاس در درس زبان فارسی برطرف نمایم

چگونه توانستم مشکلات دانش آموزم فاطمه را درکلاس در درس زبان فارسی برطرف نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
چگونه توانستم مشکلات دانش آموزم سوگل را درکلاس در درس زبان فارسی برطرف نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

فاطمه ، دختری باهوش و زرنگ که در درس دستور زبان فارسی مشکل دارد . و من در اولین روزهای ورود به مدرسه دریافتم که وی در دروس دیگر موفق هست و تنها در دستور زبان فارسی مشکل دارد.با تدریس چندین ساله ی خود در مدارس دوره ی متوسطه اول، ضعف زبان و ادبیات فارسی تعدادی از دانش آموزان مرا بر آن داشت که در مورد این مشکل و علت آن تحقیقاتی انجام دهم و بدانم که علت چیست ؟نمره ی فارسی و دستور زبان فاطمه و پیشرفت وی در این درس نشان می داد که راه حل ها مطلوب بوده است .میـزان پیشرفت درسی وی در هر جلسه نسبت به جلسـه ی قبل بیشتـر می شد و نمره ی او نسبت به جلسه ی قبل بیشتر می شد. نمرات امتحان نوبت دوم نیز که در خردادماه گرفته شد نشان گر این نتیجه است ؛ زیرا نمره ی درسی وی در هر سه ماده ی درسی ؛ املا ، انشا و فارسی و دستور 20 بود.

مقدمه

پژوهش باعث تقویت خودیاری، کمک به رشد استعدادهای بالقوه ، بهبود کیفیت ، کمک به تصمیم گیری، افزایش بهره‌وری و کارایی سازمان ، اتخاذ راهبردهای مناسب، ‌حل مشکلات و کار آفرینی می‌شود.هدف اقدام پژوهی نیز پرداختن به مشکلات عملی افراد در وضعیتی است که در آن نوعی مشکل خاص وجود دارد و افزایش دانش اجتماعی از راه همکاری متقابل توام با احترام و اعتماد در درون یک چارچوب اخلاقی مقبول طرفین است.در واقع این روش یکی از رویکرد های موثر در تحقیق کیفی است . (منوچهر همایون فر )

چنان چه معلمی با مسائل و امور مربوط به کار و حرفه و حق زندگی شخصی خود و برخوردی اصولی و علمی داشته باشد و پژوهش را برای حل مشکلات کلاس درس خود موثر و کارساز بداند، دارای بینش علمی و علاقه مند به ارتقای دانش کلاس درس خود است.با معیارهای ویژه راه حل ها را می سنجند و راه حل مناسب را انتخاب می کنند و بعد از اجرای برنامه، فرایند امور را ارزیابی می کنند. در نتیجه موجب ارتقای بینش علمی خود و دانش آموزان می گردند.اینجانب ...... نیز مشکلی را شناسایی کرده و در جهت حل این مشکل اقداماتی انجام داد ه ام . سپس اثرات این اقدام را مورد بررسی قرار داده ام

بیان مسئله

زبان فارسی ، آیینه فرهنگ و هویت ملی ما ایرانیان است این زبان ، در گذر زمان فراز و نشیب های زیادی را طی کرده ، اما همچنان جاودان مانده است. در دوره های معاصر ، به دلیل گسترش ارتباطات ، پیشرفت های صنعتی و هجوم واژه های بیگانه ، این زبان بیش از هر دوره ی دیگر در معرض خطر قرار گرفته است. یکی از نهادهایی که بیش از حد هر نهاد دیگری می تواند در حفظ زبان فارسی تاثیر گذار باشد ، وزارت آموزش و پرورش است. هر چند که در سال های اخیر ، سازمان تالیف کتاب های درسی ، تلاش های فراوان و مثبتی را در این جهت آغاز کرده ، این کتاب ها به یک باز نگری مجدّد نیاز دارد . نگارنده در این مقاله بر آن است تا بخشی از مشکلات آموزش زبان فارسی در آموزش متوسطه را برشمارد و راه حل هایی را برای رفع آنها ارائه دهد.

آری بشریت به زبان و ادبیات فارسی وام دار است و مدیون و از آن شاکر نیز هست . اما چندی است که بعضی با این درخت تناور و سایه گستر که « چرخ نیلوفری را به زیر آورده » نغمه ی ناسازگاری و زمزمه‌ی بی مهری سرداده اند . آن هم نه دشمنان که دوستان ؛ تیشه ها بــــر‌گرفته ایم و نه بر ریشه ی زبان و ادبیات فارسی بلکه بر بنیاد فرنگ و تمدن خود می زنیم . یکی از روزنامه نگاران آمریکایی به نام استیو هولگیت در مقاله ای با عنوان « مولوی ، شاعر ایرانی ، آمریکا را تسخیر می کند » از شهرت روز افزون مولانا در آمریکا می نویسد . او می‌گوید : «اشعار مولوی پاسخ گوی نیاز معنوی و روحی آمریکایی هاست ». به راستی چه شده است که در آمریکا 14 میلیون مثنوی انگلیسی چاپ می شود و بیشترین فروش را در آن جا دارد ؟ ( میرزا خانی ، حسن – پویه ص 64 ) ولی در این سرزمین ساز بی مهری نواخته می شود .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد